Спостереження за сезонними змінами

Спостереження за осінніми змінами в живій і неживій  природі.
Тема. Спостереження за осінніми змінами в живій і неживій природі.
Мета. Дати учням первинне поняття про явища природи, сезонні явища; провести спостереження за змінами в неживій природі, учити знаходити ознаки відмінності рослин восени порівняно з літом. Продовжити формування понять «нежива природа», «жива природа»; продовжити формування вміння естетично сприймати природу навколо себе. Виховувати у дітей дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: термометр, листя з дерев, малюнки "Правила поведінки в природі"

Хід екскурсії

I. Підготовка учнів до екскурсії
Учитель завчасно ретельно вивчає, які саме об'єкти живої та неживої природи зможуть побачити учні. Діти вивчають вірші, народні прикмети про осінь.

ІІ. Повторення правил поведінки в природі.
- Що означають ці знаки?

III. Проведення екскурсії.
1. Відгадайте загадку.
Хто вона, ота красуня
В золотім намисті,
Що без пензля і без барв
Скрізь малює листя?
На деревах листя те
Так блищить, мов золоте! (Осінь)
— Яка зараз пора року?
2. Ознайомлення з віршем.
Хочу висловити свої почуття словами К. Перелісної.
Золота осінь
В парках і садочках
На доріжки й трави
Падають листочки
Буро-золотаві.
Де не глянь, навколо
Килим кольористий,
Віти напівголі,
Небо синє чисте.
Метушні немає,
Тиша й прохолода.
Осінь золотая
Тихо-ніжно ходить.
- Про яку пору року пише поетеса?
- Назвіть слова, що підтверджують ваше припущення.
3. Бесіда
- Що таке явища природи?
- Що називають сезонними явищами?
- Підставте свої щічки до сонечка. Що ви відчуваєте? (Тепло)
- Згадайте, як ми відчували сонечко влітку?
- Яке положення займало сонце на небі влітку?
- Як розташоване сьогодні?
- А яке осіннє явище ми часто спостерігаємо, ви дізнаєтеся, відгадавши загадку.
Йшов Мокрисько — довгі ноги,
Вп'ялись ноги у пісок.
Заблищали всі дороги,
Одяг враз увесь промок. (Дощ)
- Яке зараз небо? Чому не видно сонця?
- Кого або що вам нагадують хмари?
- Чи часто дме вітер?
- Яка зараз температура повітря? (Вимірювання температури повітря за допомогою термометра.)
Зробимо висновок. Які зміни відбуваються восени в неживій природі?
3. Фізкультхвилинка (Гра « З якого дерева листочки»)
Вчитель показує листочок , діти біжать до відповідного дерева.
4. Малювання на асфальті «Прийшла осінь»

IV. Підсумок екскурсії
Гра «Я – ЖУРНАЛІСТ»
Учень запитує у дітей.
- Які зміни в природі відбулися восени?
- Які вірші, прислів’я знаєте про осінь.

Спробуйте вдома все те що побачили намалювати, придумати невеличку розповідь, вірш, казку.

Комментариев нет:

Отправить комментарий